Kalle Moraeus
Anders åker till Kalle Moraeus som bor i Orsa. Huset håller på att förfalla eftersom det kryper in fukt i väggarna. Kalle har svårt att ta tag i problemen och vet inte var han ska börja. Det blir många diskussioner, starka känslor, fiol- och dragspel.