Bert Karlsson
Bert Karlsson bor i ett hus i Grebbestad. Bert trivs bra i huset men drömmer om en ny altan. Men Anders upptäcker flera felaktigheter. Hur kan Bert börja planera en altan när huset inte ens har en riktig entré? Nu gäller det att kavla upp armarna.