Hanna Hellquist och Ebbot Lundberg möter tävlingens sista par ut: Idoljuryns Alexander Kronlund och kulturchefen Åsa Linderborg. Momentet Idiotfrågan skrämmer slag på alla, och Hanna Hellquist levererar en bit klassisk frågesportshistoria.