Erik Jerka Johansson och Emma Molin tävlar mot Alex och Amanda Schulman i ämnen som Mandelmän, kocksvin och döda kändisar. Stämningen mellan paret Schulman blir minst sagt frostig när Alex datumkunskap sätts på prov.