Jerka Johansson och Emma Molin har fyra raka vinster och tar hem gruppspelet. För Idol-Alex och Åsa Linderborg står allt på spel efter tre förluster. Allt står på spel i kvällens match där Jerkas sportkunskaper ställs inför det slutgiltiga provet.