Trio ini mengalami proses pembuatan arang dan pembinaan bot di Kuala Sepetang. Setibanya di Pulau Pinang, mereka mencuba cabaran laluan tali, belajar tentang penanaman pala, membuat serbuk penyejuk & menikmati pelbagai hidangan tempatan.