Mereka bertiga tiba di Sekinchan, "Tanah Beras dan Ikan" untuk menikmati makanan tempatan. Mereka singgah di Teluk Intan untuk mendengar cerita daripada penduduk tempatan. Mereka tiba di pekan lengang, Papan, untuk belajar tentang masa lalu dan masa kini.