Trainer Sakonji Urokodaki
Atas desakan Giyu Tomioka, Tanjiro menuju ke Gunung Sagiri bersama adiknya Nezuko, yang telah bertukar menjadi syaitan. Tanjiro mengesan bau darah dari kuil. Dia masuk, menyangka ada yang mungkin cedera, tapi rupa-rupanya ada syaitan pemakan manusia)