Alex vs Japan
Eric Adjepong menjemput tiga cef Jepun pakar menentang Alex Guarnaschelli dalam cabaran yang berada di luar zon selesanya. Kemudian, hakim Shota Nakajima dan Tetsu Yahagi memutuskan jika mereka mampu mengalahkan Iron Chef di arena sendiri.