Ikkaku and the Arrancar Edrad fight fiercely in the streets of Karakura Town. Edrad dodges Ikkaku's attacks and coldly analyses his fighting style. He determines that Ikkaku will not admit defeat unless he shows him overwhelmingly greater strength.