Heaven and Earth
Claire forsøger i al hast at finde kilden til en epidemi på et sygdomsramt skib, inden den koster hundredvis af sømænd livet. Og da Jamie tørner sammen med kaptajn Raines, må Fergus vælge mellem loyalitet og kærlighed.