The Battle Joined
Efter at have overlevet slaget ved Culloden er Jamies skæbne i hænderne på de utilgivende britiske sejrherrer. Imens må Claire, som er gravid, tilpasse sig en moderne tilværelse i Boston i 1940'erne og genetablere forbindelsen med Frank.