Ola-Conny rycker in som målare
Den glada familjen Jönsson Jansson från Filipstad är tillbaka i Ullared. De spelar minigolf och gör nya fynd i varuhuset. Ola-Conny har fortfarande semester, och ägnar den åt att hjälpa Morgan måla om sitt hus.