Möss-planeten/Bollkul/Stora äpplet/Flamingon
Tom har en mardröm om att superintelligenta möss har tagit över. Jerry får en hamsterboll i parken. En jakt genom New York blir en musikalisk hyllning till staden. I djurparken blir flamingon vänner med Jerry och Tuffy och skyddar dem.