Vilken natt för en mörk riddare
När Scooby och gänget kommer till Gotham City för att besöka Alfred Pennyworth, springer de på ett farligt mysterium. Alfred har kidnappats av fladdermusmannen. Batman tar sig an fallet, och vill inte ha någon hjälp av våra näsvisa ungdomar.