Amanda tvivlar på statusen mellan henne och Nicklaes, och väljer att fokusera mer på Ditte. Nicklaes och Asbjørn har fått en helt ny syn på Emma och mitt i allt ringer surfplattan. Två singlar skickas hem, vilket ger mer utrymme till den nya singeln.