Louise är splittrad när det gäller Mikkel och Viktor, och det har räven svårt att hantera. Känslor växer långsamt mellan Emma och Asbjørn. Ditte och Mark har flirtat länge men gillar de varandra på riktigt eller finns det annat som lockar?