Ett ex meddelar sin ankomst och hjälper till att skriva Ex on the Beach-historia. Justina får ensamtid med Mark som nu öppnar upp sig mer än någonsin. En gammal kändis kommer tillbaka och surfplattan ställer till det för deltagarna.