Drömhem blev mardröm. Anders besöker Klas och Carolina som bor med tre barn i Älvsjö. Carolina mår uselt eftersom huset aldrig blir klart och Klas lovar att han ska bygga, men har kört fast och mest bara köper nya verktyg som sedan blir liggande.