Katarina och Adde bor i Olofstorp utanför Göteborg. Paret har fyra barn från tidigare äktenskap. Adde som är samlare har svårt att slänga något och Katarina är trött på att familjen inte får plats. Anders ser till att alla får varsitt rum och fixar huset.