Husets trädgård är full av farligt avfall. Bröderna Joakim och Patrik samt Patriks flickvän Linda och deras två barn bor i ett hus som verkar bortom räddning. Patrik lider av samlarmani och det är så fullt i huset att ventilationen inte fungerar.