I huset finns varken färdigt kök eller sovrum. Johan och Joyce i Tallkrogen har sonen Linus 3 år. De köpte huset 2005 och började totalrenovera. Johan misstror hantverkare och lägger sig i tills de tröttnar. Anders tvingas ta i ordentligt.