Barnen mår dåligt och pengarna är slut. Marie och Björn bor med Maries tre döttrar i Sandviken. Paret får inte plats med dubbelsäng och Marie sover på soffan trots ryggproblem. Huset är inte färdigrenoverat men de ska ändå bygga på ett torn.