Selepas tiba di Hueco Mundo dengan bantuan Urahara, Ichigo dan kawan-kawannya berdepan Quilge Opie. Ketika itu, ketua Pasukan Pengawal Ke-13 juga mengetahuinya melalui laporan Pasukan 12. Musuh telah memberi amaran kepada Ketua Kapten Yamamoto.