Ichigo tahu tentang serangan ke atas Persatuan Roh yang menyebabkan ramai terkorban. Dia bertemu rakan lama, Nel Tu dan Pesche Guatiche, yang meminta bantuan kerana serangan di Hueco Mundo. Sebelum mereka berangkat, Kisuke Urahara muncul.