The Final Battle Part 1
Albedo Ben mencuri Ultimatrix dari Azmuth dan culik Gwen dan Kevin. Ben berdepan dengan Albedo Ben dan selamatkan rakan-rakannya. Rupa-rupanya dia bekerjasama dengan Vilgax. Ben kalah dan Omnitrix diserahkan untuk selamatkan dirinya dan rakan-rakan.