Con of Rath
Zaw-Veenull minta Ben hantar Putera Mahkota Tiffin kepada Jarret untuk kekalkan keamanan di antara dua spesies. Tetapi Omnitrix Ben malfungsi dan jadikannya Appoplexian yang akan serang makhluk bernyawa yang melintasi galaksi.