Att träna en fegis
Shaggy och Scooby har till slut tröttnat på monster och att råka illa ut och bestämmer sig för att hoppa av gänget och träna upp sina ersättare i ett på-jobbet-träningspass, där de löser mysteriet med en vampyr som terroriserar en liten stad.