En truckolycka orsakar svåra problem och varuhuset kan inte öppna. Kjell får en lång shoppinglista av sin fru Rose-Marie. Hur ska det gå när Morgan och Ola-Conny ska komponera varsin maträtt? VDn Jan berättar om tvåhjuliga äventyr från barndomen.