Nallebjörnen/Gökur/Drömlaget/Detektiv Tom
Spikes nallebjörn går av misstag sönder när hotelldirektören är på semester. Tom drömmer om ett basketmästerskap, assisterad av Jerry, men hans farbror i armén är istället fast besluten att besegra Jerry permanent.