Katthår/Shhh!/Eldig sång/Quacker´s turmynt
En av hotellets VIP-gäster vill rengöra Tom innan han passar hennes fina husdjur. Toms "lyckoslant" verkar inte hjälpa mot en högljudd katt och mus är på rymmen i biblioteket och i parken. Jerry hjälper Tom mot Butch i en fräsig musikal-fantasi.