Familjen lever isolerad
Ettåriga Tintin lider av en farlig immunsjukdom. Familjen lever isolerad i sin lägenhet och Tintins halvsyskon kan på grund av smittorisken inte vistas där. Mamma och pappa har köpt ett hus i Farsta där alla ska kunna bo, men huset är ett fuskbygge.