Två av döttrarna har cancer
Familjen har två cancersjuka barn. Föräldrarna Johan och Lisa lämnar sina jobb för att ta hand om dem. Familjens ekonomi är ansträngd och det slitna huset i Svärtinge har hamnat långt ner på prioriteringslistan.