Arkitekten Gråben släpper allt för att krossa Hjulben./ Snurre tittar på en hockeymatch och anklagar hockeybusen Blacque Jacques Shellaque för uppenbart fusk. Blacque Jacque blirarg och skjuter pucken på Snurre.