Paddington träffar Mateos hund Lucky! Paddington försöker lära honom tricks, men han vill inte lyda. I Windsor Gardens är det Kärleksdag./Paddington är på uppdrag. Han ska dela ut kärleksdags-kort till alla hans vänner.