Fru Brown får ingen inspiration till sitt nya konstverk så Paddington bestämmer sig för att hjälpa henne./Jonathan och Paddington gräver upp trasig keramik som visar sig vara en staty som fru Brown har gjort. Vem kan ha gjort sönder den?