Paddington råkar släppa ut skolans husdjur som Judy letar efter. Paddington och Judy letar efter gerbilen i huset och i herr Currys trädgård./Jonathan och Paddington måste få sina parkvakts-märken men herr Curry är inte nöjd med dem.