Rent
Claire följer med MacKenzies kringresande skatteindrivare. Till hennes förskräckelse använder Dougal Jamies ärrade rygg för att vinna sympatier för jakobiterna. Claire minns att en avgörande stund i skottarnas historia snabbt närmar sig.