Sassenach
Under andra världskriget blir sjuksköterskan Claire Randall på något mystiskt sätt förflyttad bakåt i tiden till Skottland 1743. Efter ett möte med en brittisk soldat blir hon kidnappad av en grupp skotska högländare, däribland en ung man vid namn Jamie.