The Way Out
För att försöka fly från Leoch nästlar sig Claire in hos Colum genom sin förmåga att vårda de sjuka. Med hjälp av Jamie tar hon hand om ett sjukt barn. Under en kväll med underhållning ger en historia henne hopp om att det finns en väg till frihet.