Drömmen om en basketplan
Målarna kommer ut till ön, men makarna Berg har problem med att välja tapeter. Erik börjar arbetet med sin basketplan. Och så får han och Carina i uppgift att sala fönster, ett arbete de tar sig an med olika slags entusiasm.