Krångel och stora odlingsproblem
Bygget på alla tre husen är i gång, men när Bergs krånglar med ännu en byggändring får Gamma gnugga geniknölarna. Carina får stora problem med odlingen i växthuset. Erik kommer på att han vill ha en basketplan som han dessutom ska bygga själv.