Darren Ch'ng menyertai penyampai berita Irene Sua melalui perjalanan penuh perisa ke kampung halamannya di Melaka. Daripada budaya Peranakan yang kaya kepada makanan ikonik yang mesti dimakan, mereka mengalami semula zaman kanak-kanak Irene.