Let There Be the Light of Science
Senku memberi penduduk kampung makan ramen agar boleh membantunya membuat besi. Asagiri Gen, seorang lelaki yang dibebaskan daripada pembatuan dan bekerja untuk Tsukasa. Asagiri akhirnya membantu Senku. Senku ingin membuat generator dengan bantuan kilat.