Spartacus lider efter sin kones død og fokuserer på sin gladiatortræning, mens Crixus stadig bliver behandlet efter kampen mod Theokoles. Spartacus hyres til en kamp mod seks slaver, vinder overlegent og modtager folkets og Batiatus' hyldest.