Blood and Sand: Delicate Things
Spartacus hyldes som den nye Mester af Capua, mens den blodindsmurte Crixus knap er ved bevidsthed under tribunen. Batiatus fortæller Spartacus, at han har fundet Sura, som er på vej. Men da Spartacus skal til at flygte, falder hans plan fra hinanden.