And the Violence Spread
I femte sæsons finale er der for mange retssager og for lidt tid for de ansatte hos Reddick/Lockhart. Marissa opbygger et stærkt forsvar for Matteo, mens Diane forsøger at få en samtale med ham for derved at smugle ham ud af retsbygningen.