Episode I
Polaris VI Antarctisch Onderzoeksstation. Na weken van radiostilte en een lange poolnacht worden de ergste angsten van zomercommandant Johan Berg bevestigd wanneer hij terugkeert naar de basis en een gruwelijke plaats delict ontdekt.