Ichigo and Jin Kariya's final clash begins on Sokyoku hill. Ichigo uses Tensa Zangetsu's speed to attack Kariya so he doesn't have time to counterattack. Kariya releases Messer's hidden power that can create electricity by causing friction in the air.