Guy Fieri perkenalkan pelajar kepada kursus kedua mereka, yang semuanya tentang meningkatkan makanan. Dengan bimbingan Jet Tila dan Antonia Lofaso, para pelajar membuat versi mewah hidangan malam minggu klasik menggunakan sembilan bahan atau kurang.